12+1 συνήθειες που μας γεμίζουν με άγχος και πώς να τις αποφύγουμε


Κάποιες φορές -για να μην πω όλες τις φορές- έχουμε πολλά πράγματα να κάνουμε, μια τεράστια λίστα με τις υποχρεώσεις της ημέρας και αισθανόμαστε ότι δε θα προλάβουμε ποτέ! Το άγχος μπορεί να θεωρούμε ότι είναι λογικό, αλλά σίγουρα δε μας κινητοποιεί για να τελειώσουμε γρηγορότερα τις δουλειές μας και, φυσικά, επηρεάζει τη ζωή μας πολύ αρνητικά.

Συχνά, χρειαζόμαστε απλά να κάνουμε μια παύση, να δώσουμε λίγο χρόνο στον εαυτό μας να ηρεμήσει και να βρει τρόπους να ξε-αγχωθεί. Αν, όμως, νιώθεις συχνά ότι είσαι στα όριά σου, ίσως έχεις κάποιες συνήθειες που σου προκαλούν άγχος και πρέπει να τις αλλάξεις και αυτή είναι η καλύτερη στιγμή να το κάνεις! 
Εδώ είναι κάποιες από τις συνήθειες των ανθρώπων με θέματα άγχους και tips για να αλλάξουν αυτές τις συνήθειες.


1. Πίνουν πάρα πολλή καφεΐνη.
Καλά, δε θα πω να σταματήσετε να πίνετε καφέ- δε θα σας το έκανα αυτό! Αλλά κατεβάζοντας πολλά φλυτζάνια καφέ τη μέρα μπορεί να σας προκαλούν υπερδιέγερση και να σας δημιουργήσουν άγχος χωρίς ιδιαίτερο λόγο. Οπότε κρατάμε την καφεΐνη στο ελάχιστο –ή τουλάχιστον σε νορμάλ επίπεδα-  και μπορούμε να δοκιμάσουμε αυτά τα tips για να κάνουμε «πιο υγιεινό» το καφεϊνούχο ποτό μας: http://mamaprotara.blogspot.gr/2015/12/tips.html

2. Τα κρατάνε όλα μέσα τους.
Τα βγάζουμε, λοιπόν, από μέσα σας. Ε καλά δεν λέμε τον πόνο μας σε κάθε άσχετο. Αλλά μερικές φορές το να καθίσουμε κάτω και να τα πούμε με έναν φίλο είναι ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε –αλλά μόνο σε μικρές δόσεις. Αν μιλάμε συνεχώς για αρνητικά πράγματα, μόνο αυτά θα σκεφτόμαστε τελικά! Οι άνθρωποι που έχουν άγχος συνήθως μιλάνε υπερβολικά για ένα πρόβλημα, το τραβάνε από τα μαλλιά και δεν το αφήνουν να …τους αφήσει.





3. Παθαίνουν εμμονή με πράγματα που δεν αλλάζουν.
Πρέπει όλοι να αποδεχθούμε όσα δεν μπορούμε να αλλάξουμε και το να εμμένουμε σε λάθη δεν είναι ούτε υγιές ούτε ευεργετικό. Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχούμε για πράγματα για τα οποία πιθανότατα δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Είναι καλύτερο να προχωρήσουμε και απλά να τα πάμε καλύτερα την επόμενη φορά!

4. Τρώνε φαγητά που δεν είναι υγιεινά.
Κάποιες φορές όταν έχουμε πολλά στο μυαλό μας, στρεφόμαστε σε ένα τεράστιο κομμάτι πίτσας ή ένα μπολ παγωτού σαν να είναι το καλύτερο πράγμα στον κόσμο! Αλλά το να τρέφουμε αγχώδη συναισθήματα συνήθως μας κάνει χειρότερα τόσο πνευματικά όσο και σωματικά. Ακούγεται μία από τα ίδια και όλοι σκεφτόμαστε εύκολα "μα δε θέλω  να πιεστώ τουλάχιστον στο φαγητό". Αλλά όντως μόνο χειρότερα θα μας κάνει στο τέλος η όποια λαιμαργία! Αν μπαίνουμε σε πειρασμό, μπορούμε να τρώμε πιο λάιτ σνακ ή σνακ που έχουν αποδειχτεί ότι μειώνουν το άγχος, όπως αβοκάντο, σολωμός, αμύγδαλα και μπρόκολα ή έστω να μην κάνουμε υπερβολές.

5. Πανικοβάλλονται εύκολα.
Όλοι μας νιώθουμε υπερφορτισμένοι κάποιες φορές, αλλά το κλειδί είναι να μην πανικοβληθούμε μόλις συνειδητοποιούμε ότι έχουμε να κάνουμε περισσότερα από όσα νομίζαμε ότι έχουμε. Παίρνουμε μια βαθιά ανάσα, επιλέγουμε ένα στοιχείο από τη λίστα μας και ξεκινάμε από εκεί. Προσπαθώντας να κάνουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα ή να κάνουμε λίγα από εδώ, λίγα από εκεί, θα μείνουν όλα μισοτελειωμένα και ατημέλητα.

6. Δεν κοιμούνται αρκετά.
Η στέρηση ύπνου μας κάνει υποτονικούς, δύστροπους και γενικά όχι τον καλύτερο εαυτό μας. Για να κοιμόμαστε σαν πουλάκια, μπορούμε να ακολουθήσουμε κάποια tips που θα μας βοηθήσουν να ξυπνάμε ανανεωμένοι και έτοιμοι για όλα: να διαμορφώσουμε το δωμάτιό μας ώστε να μην υπάρχουν αλλεργιογόνες «πηγές» που μας προκαλούν φτάρνισμα ή βήχα και να είναι όσο ζεστό/δροσερό θέλουμε, να πίνουμε πολύ νερό όλη τη μέρα, να τρώμε για βραδινό κάτι σχετικά λάιτ και σαν σνακ το βράδυ να προτιμάμε γαλακτοκομικά, μπανάνες ή ένα τσάι και όχι δύσπεπτα σνακ, όπως δημητριακά κλπ., να βάλουμε στο πρόγραμμά μας τα πρωινά κάποιο είδος άσκησης, έστω και λίγο περπάτημα και να διατηρούμε μια σχετική ρουτίνα στην ώρα που πάμε για ύπνο.



7. Υπεραναλύουν.
Πολύ συχνά ξοδεύουμε πολλές ώρες μετά από μια συνομιλία να ανησυχούμε αν είπαμε κάτι λάθος, αν θα έπρεπε να πούμε κάτι διαφορετικό, αν προσβάλαμε κάποιον ή αν κάναμε κάτι στραβό σε μια επαγγελματική μας ευκαιρία. Κατά πάσα πιθανότητα είμαστε ο μόνος που παρατήρησε κάτι από αυτά, αλλά οι αγχώδεις άνθρωποι έχουν την τάση να παίρνουν κάθε μικρό πράγμα (στη δουλειά τους ή αλλού) και να βρίσκουν προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν προβλήματα. Να είμαστε θετικοί με τον εαυτό σας! Είμαστε και οι πρώτοι και όλη η ανησυχία είναι στο μυαλό μας και μόνο εκεί!

8. Δε γυμνάζονται.
Όταν είμαστε σούπερ απασχολημένοι και προσπαθούμε να περιορίσουμε τη λίστα με τα καθήκοντά μας (την to-do λίστα μας ντε!) για να ελαφρύνουμε το πρόγραμμά μας, η άσκηση μπορεί να είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που φεύγει. Δεν αφήνουμε να συμβεί αυτό! Μπορεί να πάρει λίγο χρόνο από την ημέρα μας, αλλά είναι ένας τέλειος τρόπος για βάλουμε σε ροή τις ενδορφίνες μας και να αποκτήσουμε ένα συνεχές κίνητρο. Μπορούμε, βέβαια, εναλλακτικά, να βάλουμε και κάποιες λάιτ ασκήσεις στο πρόγραμμά μας πριν πάμε για ύπνο για να αποβάλλουμε το άγχος και κοιμηθούμε ήρεμα!

9. Υπερφορτώνουν τα προγράμματά τους.
Υπάρχουν μόνο 24 ώρες σε μια ημέρα και μερικές φορές προσπαθούμε να χωρέσουμε περισσότερα από ό, τι μπορούμε ρεαλιστικά να χειριστούμε σε αυτό το διάστημα. Οι αγχώδεις άνθρωποι έχουν την τάση να «δαγκώνουν περισσότερο από ό, τι μπορούν να μασήσουν» και στην πορεία συνειδητοποιούν ότι έχουν πελαγώσει. Προγραμματίζουμε την ημέρα μας από πριν, ώστε να ξέρουμε τι μας περιμένει. Αναλαμβάνουμε ό, τι ξέρουμε ότι μπορούμε να κάνουμε, αλλά αφήνουμε περιθώρια σε περίπτωση που συμβεί κάτι απρόσμενο και μπαίνουμε σε ρυθμό για κάθε υποχρέωση.

10. Προσπαθούν να κάνουν τα πάντα μόνοι τους.
Πολλοί άνθρωποι με μεγάλα θέματα άγχους έχουν μια νοοτροπία «αν θέλεις να γίνει κάτι σωστά, θα πρέπει να το κάνεις μόνος σου» και γι’αυτό «τους πέφτουν μαζεμένα» πάρα πολλά. Αλλά, ειλικρινά, σίγουρα μπορούμε να πάρουμε λίγη βοήθεια από τους φίλους μας ή την οικογένειά μας! Ας αφήσουμε κάποιες φορές τους δικούς μας ανθρώπους να μας δώσουν ένα χέρι βοηθείας – μπορεί να εκπλαγούμε με το πόσο καλά τα καταφέρνουν και το πόσο ωραίο είναι να μη χρειάζεται να το κάνουμε μόνοι μας.

11. Δίνουν έμφαση στα κακά αντί για τα καλά.
Σίγουρα θα έρθουν άσχημες μέρες, αλλά θα φύγουν κιόλας. Οι άνθρωποι που αγχώνονται πολύ τείνουν να εστιάζουν μόνο στα αρνητικά και ξεχνούν να αφήσουν χώρο για να σκεφτούν τα θετικά. Αντί να κολλάμε στα κακά νέα, ψάχνουμε τα καλά νέα και προσπαθούμε να κάνουμε περισσότερα πράγματα που κάνουν οι χαρούμενοι άνθρωποι!

12. Χρονοτριβούν.
Η αναβλητικότητα οδηγεί σε πανικό. Και τότε είναι που τα επίπεδα του στρες «ανεβαίνουν επίπεδο». Είναι καλύτερο να καθίσουμε κάτω, να το πάρουμε απόφαση και να κάνουμε αυτό που ούτως ή άλλως πρέπει να γίνει! Το να καταγράφουμε αυτά που πρέπει να γίνουν και κάνοντας ένα σχέδιο μπορεί να βοηθήσει να φανούν τα πράγματα πιο εφικτά και φυσικά λιγότερο αγχωτικά.

13. Τρέχουν και δε φτάνουν.
Οι αγχώδεις άνθρωποι περνούν τόσο χρόνο με το να αγχώνονται και να σκέφτονται τις υποχρεώσεις τους που ξεχνούν να απολαύσουν τα καλύτερα πράγματα στη ζωή. Ποιο είναι το νόημα όλου αυτού του άγχους, αν δεν μπορούμε να απολαύσουμε όλη τη σκληρή δουλειά που έχουμε ρίξει; Παίρνουμε ένα λεπτό για να επιβραδύνουμε λιγάκι και να βρούμε τη δική μας ευτυχία, όπου κι αν βρίσκεται αυτή.

Θέλει δουλειά με τον εαυτό μας. Δεν είναι καθόλου εύκολο. Να καταλάβουμε ότι δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα υπό έλεγχο, ούτε να γίνονται όλα ταυτόχρονα, ούτε να είναι όλοι ευχαριστημένοι μαζί μας…



*Το άρθρο αυτό βασίζεται στο άρθρο «13 Stress-InducingHabits and How to Avoid Them» από το PopSugar. 




Σας φιλώ <3

post signature

Σχόλια

  1. Συμφωνώ σε όλα! Χρειάζεται αφενός να βάζεις προτεραιότητες γιατί ΔΕΝ μπορούμε να τα κάνουμε όλα ταυτόχρονα και αφετέρου να προσέχεις τον εαυτό σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βάσω καταρχήν πολύ μου αρέσουν αυτές οι νέες σου αναρτήσεις! Τόσο χρήσιμες!
    Δυστυχώς πολλά από αυτά τα κάνω και το χειρότερο είναι ότι το ξέρω ότι μου κάνουν κακό. Βέβαια για να με χαιδέψω λίγο, πρέπει να πώ ότι κάποτε τα έκανα όλα αλλά έχω καταφέρει κάποια να τα μειώσω αρκετά και άλλα να τα κόψω εντελώς!
    Οπότε νομίζω ότι βρίσκομαι σε καλό δρόμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπημένη μπορείς να επικοινωνήσεις μαζι μου στο happylearningseeds@gmail.com?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λοιπόν τώρα αν εγώ πω ότι τα κάνω ΟΛΑ αυτά! δικαίως μάλλον βρίσκομαι σε mom funk τελικά! δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσα κακά μαζεμένα μου κάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου