Άγχος; Τι κάνουμε και πώς τα βάζουμε όλα σε μια σειρά!

Γνωρίζουμε όλοι αυτή την αίσθηση του να έχουμε να κάνουμε ένα σωρό πράγματα και να μην ξέρουμε από πού να αρχίσουμε. Και τις περισσότερες φορές φαίνονται τόσο ατέλειωτα που καταλήγουμε να μην κάνουμε απολύτως τίποτα!!


Γράφουμε μια λίστα κάθε μέρα ...
Ίσως αυτό φαίνεται αντιπαραγωγικό, αλλά ξοδεύοντας χρόνο για να κάνουμε μια λίστα To-Do (λίστα με αυτά που πρέπει να γίνουν) μπορεί πραγματικά να βοηθήσει την κατάσταση. Το να είμαστε αγχωμένοι δε μας βοηθά στον προγραμματισμό της ημέρας μας και στο να είμαστε παραγωγικοί.
Ας το σκεφτούμε λιγάκι! Αν προσπαθούμε συνεχώς να έχουμε στο μυαλό μας όλα αυτά που πρέπει να κάνουμε, θα αγχωθούμε σίγουρα. Γράφοντάς τα όλα σε χαρτί, ελευθερώνεται το μυαλό μας και έχουμε πλέον το μυαλό μας στο να ξεκινήσουμε να τα κάνουμε. Το αποτέλεσμα; Ένας πιο χαρούμενος και πιο ήρεμος άνθρωπος!

Σπάμε τη λίστα
Καταγράφοντας όλες τις εργασίες και τις υποχρεώσεις μας σε μια λίστα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινήσουμε, αλλά θα πρέπει στη συνέχεια να διαθέσουμε μερικά λεπτά για να οργανώσετε και τη λίστα μας, αν θέλουμε όντως να είναι εύχρηστη/χρήσιμη. Η συνολική μας λίστα μπορεί να είναι πολύ μεγάλη, οπότε το να τη «σπάσουμε» σε διαχειρίσιμα κομμάτια, θα την κάνει να φαίνεται λιγότερο απογοητευτική, και είναι πιο πιθανό να κάνουμε πράξη κάποια από όσα έχουμε γράψει.


Να πώς θα το κάνουμε:
Καταγράφουμε ό, τι υποχρέωση ή εργασία έχουμε που χρειάζεται την προσοχή μας, αλλά και κάτι για το οποίο θα θέλαμε επίσης να βρούμε χρόνο, καθώς οι επιθυμίες μας μπορούν να γεμίζουν το μυαλό μας χωρίς να το συνειδητοποιούμε. Αυτή είναι η ΚΥΡΙΑ ΛΙΣΤΑ μας, και μπορούμε να προσθέτουμε σε αυτή, όταν εμφανίζονται νέα πράγματα που μας αγχώνουν.
Επισημαίνουμε τα στοιχεία εκείνα που είναι πραγματικά επείγοντα, πράγματα που χρειάζονται απολύτως την προσοχή μας στις επόμενες ημέρες (πχ. Λήξη λογαριασμού, γάλα ή πάνες για το μωρό, ανανέωση κάρτας ΟΑΕΔ, μια επείγουσα επαγγελματική συνάντηση κλπ)
Χρησιμοποιούμε ένα διαφορετικό χρώμα για να υπογραμμίσουμε τις υποχρεώσεις που θεωρούμε ότι είναι οι επόμενες πιο σημαντικές - αυτό είναι υποκειμενικό και βασίζεται στην δική μας ιδέα για το τι είναι σημαντικό – όχι απλά εντάξει, αυτό είναι πολύ σημαντικό! Μπορεί να είναι το να ξεκινήσουμε γυμναστήριο ή να βρούμε χρόνο για να ακούσουμε τη μουσική που αγαπάμε μια φορά την εβδομάδα: είναι σημαντικά για εμάς, οπότε τα βάζουμε στη λίστα μας.
Ξεκινάμε μια νέα, μικρότερη λίστα για ΣΗΜΕΡΑ – κοιτάζουμε τις επείγουσες εργασίες μας και τις βάζουμε στην κορυφή της λίστας μας. Αν είναι πάρα πολλές, τις χωρίζουμε, ώστε αν είναι δυνατόν να μπορούμε να τις "απλώσουμε" και στις επόμενες μέρες.
    Τώρα, προσθέτουμε δυο από τα δικά μας σημαντικά, ένα σύντομο που μπορούμε να ολοκληρώσουμε σήμερα και ένα ακόμα, το οποίο ίσως διαρκεί λίγο περισσότερο, όπως το να γράψουμε ένα post για το μπλογκ μας (!) – μπορεί να καταφέρουμε να το κάνουμε σήμερα ή να το κάνουμε αργότερα μέσα στην εβδομάδα, αλλά το να το γράψουμε στη λίστα μας το βάζει σε μια προτεραιότητα.
    Και ΞΕΚΙΝΑΜΕ! Μόλις φέρουμε εις πέρας μια εργασία, ΤΗ ΣΒΗΝΟΥΜΕ (τέλεια αίσθηση!!!)! Δεν υπάρχει κάτι που να προσφέρει μεγαλύτερη ικανοποίηση και μας ανεβάζει τη διάθεση! 
    Κάθε πρωί – κάνουμε μια νέα λίστα, χρησιμοποιώντας τη λίστα της προηγούμενης ημέρας σαν σημείο εκκίνησης αν δεν τα κάναμε όλα και προσθέτουμε νέες εργασίες από την ΚΥΡΙΑ ΛΙΣΤΑ όσο πιο συχνά μπορούμε. Νέες επείγουσες εργασίες πρέπει να προστεθούν κι αυτές στην καθημερινή μας λίστα, οπότε δεν τις ξεχνάμε! 
    Ανανεώνουμε την ΚΥΡΙΑ ΛΙΣΤΑ μας κάθε εβδομάδα – θα εκπλαγούμε από το πόσα φέρνουμε εις πέρας.

    Το να φτιάχνουμε λίστες είναι ένα ισχυρό εργαλείο προσωπικής διαχείρισης (personal management). Όσοι αρχίζουν ν ατις χρησιμοποιούν απρόθυμα, αναγνωρίζουν την αξία τους πολύ γρήγορα, και αναρωτιούνται γιατί δεν τις δοκίμαζαν χρόνια πριν. Ειλικρινά, είναι τόσο καλή.


Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου