Θηλασμός: Αν κάνω δίαιτα όσο θηλάζω, θα μειωθεί το γάλα μου;

"Ο θηλασμός είναι μια πολύ όμορφη περίοδος τόσο για τη θηλάζουσα μητέρα και όσο και για το βρέφος.

Σαφώς προέχει η κάλυψη των διατροφικών αναγκών και των δύο και όχι η απώλεια βάρους. Για το λόγο αυτό συστήνεται η απώλεια βάρους να είναι αργή και το διαιτολόγιο της μητέρας να είναι πλήρες και ισορροπημένο, που με απλά λόγια σημαίνει να καταναλώνει ποικιλία τροφίμων επιλέγοντας από όλες τις ομάδες.




Βάλε στόχο να χάνεις περίπου 1-1,5 κιλό το μήνα, όχι πιο γρήγορα! Έτσι και δε θα στερείσαι αλλά και θα έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να διατηρήσεις το σωματικό σου βάρος σε βάθος χρόνου. Για να μειωθεί το γάλα και να επηρεαστεί η σύστασή του σημαίνει πως εφαρμόζεις ακραία πράγματα (π.χ. μονοφαγία, πολύ υποθερμιδικό διαιτολόγιο που ανεπαρκεί να καλύψει τις ανάγκες των δυο σας, αυστηρούς αποκλεισμούς τροφίμων). Όλα αυτά είναι αυτά που δεν πρέπει να κάνεις. Αν επιλέξεις να έχεις τακτά και οργανωμένα γεύματα (5 ή 6) με 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών, 3-4 μερίδες φρούτων, και καθημερινή πρόσληψη δημητριακών, ψωμιού και λαχανικών σε συνδυασμό με πρωτεΐνες και κυρίως ελαιόλαδο ως πηγή λίπους θα έχεις ένα οργανωμένο διατροφικό πρόγραμμα. Το να τρως ανά 3-4 ώρες μπορείς να το προγραμματίσεις. Επίσης, το να έχεις φρούτα και γάλα ή γιαούρτι σαν ενδιάμεσα γεύματα και αυτό είναι εύκολο.

Οπότε οργάνωσε το μενού της εβδομάδας σου με ψάρι, κοτόπουλο, μοσχάρι, σούπες, ζυμαρικά, όσπρια και λαδερά (ότι δεν επηρεάζει το βρέφος) και μείωσε ελάχιστα τις μερίδες σου, ξεκινώντας από ένα γεύμα. Πρακτικά, η μείωση που πρέπει να κάνεις αρχικά είναι πολύ μικρή και σιγά-σιγά θα μειώνεις περισσότερο. Προφανώς είναι καλύτερο όλες αυτές τις αλλαγές να τις κάνεις υπό την επίβλεψη ενός διαιτολόγου. Να θυμάσαι πως οι απότομες αλλαγές και οι περιορισμοί κάθε είδους δεν ενδείκνυνται. Σε μια περίοδο θρέψης και προσφοράς όπως είναι ο θηλασμός, δεν χωρούν οι στερήσεις!" 



[Πηγή: http://www.mitrikosthilasmos.com/2010/12/blog-post_5714.html#ixzz2YRjeGXkP]

Σχόλια