Μικρά μυστικά για να έχει το μωρό μας έναν «ήσυχο» ύπνο!

Πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος για ένα παιδί;
baby-sleepingΟ ύπνος είναι μία από τις σημαντικότερες διαδικασίες στην καθημερινότητα του παιδιού. Για τον λόγο αυτό οι νέοι γονείς, για τους πρώτους τρεις με πέντε μήνες, καλό θα είναι να έχουν το μικρό κρεβατάκι ή την κούνια του μωρού, μέσα στο δωμάτιό τους, ούτως ώστε να το ακούν στην διάρκεια της νύχτας και να το αντιληφθούν άμεσα όταν ξυπνήσει.

Μετά το πέρας όμως αυτού του διαστήματος, καλό θα είναι το παιδί να μεταφέρεται στο δικό του δωμάτιο. Υπάρχουν ειδικά «ακουστικά εργαλεία» στην αγορά, που δίνουν την δυνατότητα στους γονείς να «ακούν» το μωρό τους, χωρίς απαραίτητα αυτό να κοιμάται δίπλα τους.



Τόσο τα ζευγάρια που έχουν ήδη παιδί, όσο και τα ζευγάρια που ετοιμάζονται να γίνουν γονείς, θα πρέπει να γνωρίζουν την σημασία που έχει ο ύπνος στα παιδιά. Για το νεογέννητο, οι ώρες του ύπνου κυμαίνονται από 16 έως και 18 στην διάρκεια της ημέρας. Μετά τους έξι πρώτους μήνες της ζωής του παιδιού, οι ώρες αυτές μειώνονται σε 15. Τα μωρά επειδή ακριβώς τρέφονται μόνο με γάλα, ξυπνούν από τον ύπνο τους όταν πεινάσουν ή όταν «βραχούν». Θα πρέπει λοιπόν να είμαστε άμεσα εκεί όταν συμβεί αυτό, για να μετριάσουμε όσο το δυνατόν γίνεται και άμεσα την ανησυχία τους.
Είναι σημαντικό να βοηθήσουμε το μωρό μας να χαλαρώσει και να ηρεμήσει πριν τον ύπνο. Για την νέα μητέρα, που είτε θηλάζει είτε χρησιμοποιεί μπιμπερό, θα διευκολύνει το μωρό της να κοιμηθεί ήρεμα αν το βάλει στο κρεβατάκι του από την αρχή της διαδικασίας του ύπνου. Στο σημείο δηλαδή που έχει «γλαρώσει», θα πρέπει να μεταφέρεται στο κρεβάτι του. Αυτό γιατί έτσι θα μάθει να «αποχωρίζεται» την ασφάλεια που του παρέχει η αγκαλιά της μαμάς. Επειδή ακριβώς το μωρό ακολουθεί και συνηθίζει αυτήν την διαδικασία, θα του είναι πιο εύκολο να κοιμάται και να ηρεμεί αργότερα.


Μικρά μυστικά για να έχει το μωρό σας έναν «ήσυχο» ύπνο!
-         Βοηθήστε το μωρό σας να χαλαρώσει. Δημιουργήστε στον χώρο του ένα ήρεμο περιβάλλον με χαμηλωμένα φώτα ή ένα μικρό φωτάκι νυκτός.
-         Το δωμάτιό του παιδιού, δεν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα ζεστό. Μην το «παραφορτώνετε» με πολλές κουβερτούλες ή ιδιαίτερα χοντρά ρούχα.
-         Επιλέξτε για τον ύπνο του έξτρα απορροφητικές πάνες.
-         Κάντε ένα χαλαρωτικό μπάνιο πριν τον ύπνο με χλιαρό νερό και αλείψτε το σώμα του με χαλαρωτικό λάδι.
-         Τοποθετήστε στο κρεβάτι του μωρού σας κατωσέντονα ειδικά που εφαρμόζουν στο στρώμα, που θα είναι τεντωμένα και δεν θα αφήνουν περιθώριο στο μωρό να τα τραβήξει. Για το πανωσέντονο του μωρού σας τώρα, επιλέξτε μέγεθος τόσο όσο ακριβώς είναι και η κούνια του. Αυτό γιατί με μεγαλύτερα σεντόνια, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος το μωρό να «γυρίσει» και να τυλιχτεί μέσα σ’ αυτά.
-         Μην τοποθετείτε μαξιλάρια στο κεφάλι του μωρού σας, τουλάχιστον μέχρι να κλείσει τον πρώτο χρόνο της ζωής του.
-         Εάν είστε καπνιστές, μην καπνίζετε για κανέναν λόγο τόσο στο δωμάτιό του, όσο και στους χώρους που είναι κοντά στο δωμάτιό του.
-         Ένα παραμύθι, πριν το ύπνο μπορεί να χαλαρώσει και να ηρεμήσει το μωρό σας. Μην μπείτε όμως στην διαδικασία ότι «δεν κοιμήθηκε ακόμα, ας του διαβάσω και άλλο και άλλο». Ένα παραμύθι αρκεί. Μετά πείτε απλά, «τώρα είναι ώρα για ύπνο» και φύγετε από το δωμάτιο.
-         Τοποθετείτε τα μωρά πάντα ανάσκελα στον ύπνο.
-         Δημιουργήστε τέλος ένα πρόγραμμα ύπνου, που είναι το ίδιο σημαντικό είτε έχετε μωρό, είτε μεγαλύτερο παιδί. 

Γενικά να θυμάστε ότι όλη η διαδικασία του ύπνου, από την ώρα δηλαδή που το παιδί θα κάνει το βραδινό του μπάνιο έως ότου πέσει στο κρεβάτι και το καληνυχτίσουμε θα πρέπει να διαρκεί το πολύ μισή ώρα. Η ενδεικτική ώρα ύπνου, τόσο για τα παιδιά από 2 ετών έως και 4, όπως και για τα μεγαλύτερα παιδιά είναι 7:30 – 8:00 το βράδυ.  Δημιουργήστε μία καλή ατμόσφαιρα με ήρεμους τόνους, χωρίς δηλαδή έντονο παιχνίδι όταν αρχίσει να πλησιάζει η ώρα του ύπνου. Το παιδί θα πρέπει να μπει στην διαδικασία του προγράμματος και αυτό να τηρείται το ίδιο αυστηρά τόσο από το παιδί όσο και από τους γονείς του. Ενημερώστε το παιδί για παράδειγμα, ότι σε 10 λεπτά μπαίνουμε για μπάνιο, σε 5 λεπτά βάζουμε πιζάμες κ.ο.κ. έτσι δίνεται την δυνατότητα στο παιδί να συμμετέχει το ίδιο με εσάς στην διαδικασία αυτή και να μάθει να τηρεί και να σέβεται το πρόγραμμά του.
Σε όλη την διάρκεια που κοιμάται το παιδί, μπορείτε να το παρακολουθείτε χωρίς όμως να είστε από πάνω του. Μην μπαίνετε δηλαδή στο δωμάτιό του, συνέχεια για να ελέγξετε αν είναι καλά. Όσο πιο συχνά σας αντιλαμβάνεται κοντά του, τόσο περισσότερα κίνητρα του δίνεται να μην κοιμηθεί άμεσα και να σας «ταλαιπωρεί».


[ΠΗΓΗ: http://www.my-family.gr]

Σχόλια